Anna
Dobrý deň, chcem sa opýtať na následovný problém: SZČO zahájila podnikanie 01.07.2008 ako kaderníčka. Pred týmto dátumom si prenajala priestory, ktoré opravila t.j. vymenila okna, dvere, urobila podlahy a pod. v celkovej sume cca 100000 Sk. Jednalo sa však skutočne o opravu, nemenili sa technické parametre /veľkosť okien a dverí/.Môže si tieto výdavky účtovať priamo do výdavkov, alebo ich musí odpisovať?
22. september 2008 9:07

Jana
Pokiaľ nedošlo zásadne k zmene účelu použitia prenajatého priestoru a v nájomnej zmluve máte dojednané s prenajímateľom, že budete realizovať opravy na vlastné náklady, môžete si túto sumu uplatniť do výdavkov. Ak takéto dojednanie nemáte, môžete to riešiť dodatkom k nájomnej zmluve. Podhľady by som už považovala za technické zhodnototenie (modernizácia) a pokiaľ ich hodnota presiahla 30.000 Sk, mali by sa odpisovať. Ale aj to by ste mali mať v nájomnej zmluve. Pokiaľ táto suma presiahla spomenutých 30.000 Sk a v nájomnej zmluve ste dohodnutý, že túto modernizáciu vykonáte na vlastné náklady, môžete ich odpisovať len počas doby nájmu a po jeho skončení odpredať prenajímateľovi.
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.